מדפסות לייזר מושגים טכניים








    מגמת ההוזלה בשנים האחרונות של מדפסות הלייזר הפכו אותן להצלחה מסחררת בקרב הציבור הרחב, מדפסת לייזר מפיקה הדפסות איכותיות בשיטה מתקדמת. ניתן למצוא סוגים שונים של מדפסות, ממדפסות שחור לבן ועד מדפסות לייזר משולבות.

     

    אנו חיים בעולם מודפס.בעולם מעולם לא נזקקו לשירותי דפוס כמו בתקופתנו. כן-כן. למרות הסמארטפונים, המחשבים והטאבלטים שמעבירים מידע במהירות האור, ועל אף שיש מיילים, אפליקציות ועננים בהם נשמרים מסמכים ותמונות, העולם שלנו הופך מודפס יותר ויותר. מעיתונים וספרים ועד לחוזים מסמכים ותעודות. המדפסת היא למעשה אחד הכלים הטכנולוגיים הכי שימושיים והכי מתקדמים שיש כיום בכל בית ובכל משרד. תהליך ההדפסה כיום אינו דומה לתהליך ההדפסה בעבר. הנוכחות של מדפסות מתקדמות ומשוכללות מצוידות בשלל פיצ’רים הפכה את ההדפסה לאיכותית ומהירה במיוחד. מדפסת שמדפיסה מסמכים, ציורים או תמונות ומאפשרת ליהנות מתוצר בסטנדרט הגבוה ביותר. 

    מדפסת לייזר BROTHER HL-L6300DW

    בשוק המדפסות קיימים שני סוגים מרכזיים של מדפסות: מדפסות לייזר ומדפסות הזרקת דיו. בעוד מדפסות הדיו מבוססות על מזרקי דיו המתיזים דיו על הנייר שעובר מתחת לרצופה, הרי שמדפסות לייזר עובדות על קרן לייזר ועל טונרים. מדפסת לייזר, או בשמה המלא Laser Beam Printer, משמשת להדפסה של טקסטים ותמונות על גבי נייר וסוגי מדיה שונים, דוגמת: שקפים ומדבקות, מדפסות לייזר מאופיינות במהירות הדפסה גבוהה. ובהדפסה ברזולוציות גבוהות, זאת הודות לשימוש עם טונר למדפסת. השימוש בקרן לייזר רותם תכונה אלקטרופוטוגרפית עבור יצירה של הדפסה בתהליך יבש שאינו מצריך שימוש בכימיקלים או נוזלים כלשהם, ומכאן נגזר שמו של התהליך לשם המוכר זירוגרפיה, שפרושו ביוונית הדפסה יבשה.

     

    אם החלטתם שאתם מחפשים מדפסת לייזר לבית או לעסק כדאי שתכירו מס' מושגים טכניים שיסייעו לכם בהחלטה לפני הרכישה. 

    רזולוציה – במידה ואתם מעוניינים בהדפסות איכותיות, כגון מצגות, יישומים גרפים ותמונות, תצטרכו מדפסת בעלת רזולוציה גבוהה יותר. מדפסות המגיעות עם רזולוציה של 600/1200 dpi מספיקה להדפסות רגילות. לכן תצטרכו לבחור ברזולוציה גדולה יותר –  2400 dpi ומעלה.

    זיכרון –  ככל שהזיכרון של המדפסת גדול יותר, כך קיימת האפשרות לשמירת מסמכים גדולה יותר ואף להדפיס במהירות גבוהה יותר. כשמדובר במדפסת לצרכים ביתיים, אפשר להסתפק במדפסת פשוטה יותר עם זיכרון מינימלי. למשפחה, סטודנטים או לכאלה שהבית הוא גם המשרד שלהם, מומלץ להצטייד במדפסת לייזר אלחוטית קומפקטית, עם זיכרון ל-400 עמודים (32 מגה בייט) ומסוגלת להדפיס עד 20 דפים בדקה ויכולת לצלם ולסרוק מסמכים. מדפסת שכזו היא אמינה ואיכותית, ומשולב בה מסך LCD נוח ופשוט לתפעול.

    קצב הדפסה -הדבר אינו קריטי בשביל המשתמש הביתי, אבל אם המהירות חשובה לכם בכל זאת חפשו את נתון ה-ppm (עמודים לדקה). קצב של 14ppm או יותר הוא פחות או יותר התקן החדש בתחום, וזה באמת יותר ממה שתצטרכו. בדגמים מסויימים מגיעים הקצבים לאזור ה-20ppm.

    הדפסה אלחוטית – במדפסות עם חיבור-WI-FI  ניתן להדפיס גם מתחנות רחוקות, ללא צורך בחיבור פיזי באמצעות כבל למחשב.

    רמת דציבלים – דבר חשוב שאסור לשכוח. מדפסת לייזר יכולה להיות שקטה מאד או רועשת מאד. אנו רוצים את המדפסת שלנו שקטה וחרישית, כדי שזו לא טרטר לנו באוזן במשרד ואפשר יהיה להדפיס בבית בלילה או בשעת בוקר מוקדמת בלי להעיר את בני הבית. בדקו שעוצמת הדציבלים של המדפסת אינה עולה על 50 דציבל.

    חומרים מתכלים – במדפסות לייזר אין שימוש בדיו אלא במחסניות טונר. הטונר (Toner) הוא אבקה יבשה שמפוזרת על הנייר באמצעות חשמל סטטי, ומותכת אליו בחום גבוה. 

    קיים גם תוף ההדפסה – חלק מתכלה נוסף שעלול לעלות לא מעט בעצמו, אבל אורך החיים של תוף גדול בד"כ מאורך החיים של המדפסת. בחלק מהדגמים התוף בכלל משולב במחסנית הטונר. רצוי לבדוק לפני הרכישה את עלויות החומרים המתכלים.